مدیر ستاد ساماندهی و سازماندهی امور حملونقل کیش، با اشاره به چالشهای موجود در حوزه ساماندهی موتورهای شارژی، تأکید کرد که این طرح تنها با جمعآوری موتورها قابل اجرا نیست و نیازمند کنترل دقیق ورود و تعریف شناسه برای آنهاست.
داریوش آهنچیان در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کرد که فرآیند ساماندهی از حدود هشت ماه پیش آغاز شده است. وی افزود که برای جلوگیری از ورود بیضابطه و قاچاق موتورها، شناسایی شرکتهای تأمینکننده و فروشنده قانونی در دستور کار قرار گرفته است.
مدیر ستاد ساماندهی کیش تأکید کرد که تجربه نشان داده است که تنها جمعآوری موتورها کافی نیست، زیرا این وسایل پس از توقیف دوباره به سطح شهر بازمیگردند. وی افزود که برای حل این مشکل، باید سیستمی برای کنترل ورود و ثبت شناسه موتورها ایجاد شود.
وی از اجرای سیستم کد یکتای "سهتا" خبر داد که برای کنترل ورود، تولید و فروش موتورهای شارژی طراحی شده است. این کد مشخص میکند که موتور در کدام شهر تولید شده، وضعیت کارخانه و تأمینکننده آن چیست و حتی شرکت واردکننده یا تولیدکننده چه مشخصاتی دارد.
آهنچیان از اجرای طرح تفکیک موتورهای شارژی با پلاکهای رنگی و کنترل ایستگاههای اجاره خبر داد. این اقدام موجب کاهش بینظمیهای شهری و افزایش امنیت تردد در جزیره خواهد شد. همچنین، ایستگاههای اجاره موظف به رعایت استانداردهای ایمنی و فنی خواهند بود.
تمام ایستگاههایی که اقدام به اجاره موتورهای شارژی میکنند، باید تحت پوشش و نظارت ستاد ساماندهی باشند. همچنین، تمام فرآیندهای اجاره از طریق سامانه ۶۴۱ مدیریت خواهد شد تا نظارت بیشتری بر این حوزه اعمال گردد.
مدیر ستاد ساماندهی کیش تأکید کرد که این اقدامات موجب افزایش شفافیت و کنترل بهتر خواهد شد. این طرح به حفظ امنیت شهروندان و گردشگران کمک کرده و کسبوکارهای مرتبط را در چارچوب قانون قرار خواهد داد.
خبرنگار: سینا رزمی
مشخصات مقاله
تاریخ انتشار
1403/09/26
دسته بندی
ایمنی و حمل و نقل
نویسنده
مرکز اطلاعرسانی
مقالات اخیر
تأثیر نظارت بر کاهش حوادث
مشاهده مقاله
بهترین روشهای مدیریت ناوگان برقی
مشاهده مقاله
قوانین جدید برای خودروهای الکتریکی
مشاهده مقاله